PRK Sibu : BN salur peruntukan, bukan tabur duit...sape punya duit BN guna...!!! Duit rakyat tau bukan duit parti...!!!



SIBU 8 Mei - Barisan Nasional (BN) menyalurkan peruntukan yang telah diluluskan oleh kerajaan untuk pembangunan kepada rakyat dan bukan menabur duit semasa berkempen pada pilihan raya.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, peruntukan-peruntukan yang diumumkan di Sibu ketika ini sebenarnya telah diluluskan oleh kerajaan di dalam Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA).
Beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, peruntukan-peruntukan itu juga memang telah sedia ada dan ia bukan semata-mata untuk Pilihan Raya Kecil Parlimen Sibu.
''Peruntukan yang diumumkan bukan hari ini sahaja dan saya sendiri telah banyak kali datang ke negeri ini untuk menyalurkan peruntukan kepada rakyat yang memerlukan pembangunan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Kampung Jeriah di sini hari ini.
Beliau diminta mengulas dakwaan pihak pembangkang yang menuduh BN menggunakan taktik kotor iaitu menabur wang untuk menang pada pilihan raya.
Hadir sama Ketua Pemuda BN Sarawak yang juga Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Fadillah Yusuf.
Dalam pada itu, Mohd. Shafie memberitahu, beliau yakin dengan sokongan masyarakat di Sibu meskipun bukan sesuatu perkara yang mudah bagi BN untuk mengekalkan kerusi Parlimen Sibu.
Katanya, jentera parti harus bekerja keras bagi memastikan BN mampu menambat hati semua kaum termasuk Cina, Melayu, Iban, Orang Ulu dan sebagainya.
Sementara itu, pada majlis berkenaan, Mohd. Shafie mengumumkan peruntukan sebanyak RM200,000 untuk menaiktaraf jalan raya di Kampung Jeriah dan RM30,000 lagi bagi pembinaan dewan, manakala sejumlah RM5,000 sumbangan peribadi beliau kepada masjid di kampung terbabit.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks