Agenda Rahsia Dalam Twitter

oleh Ibnuyaacob

tweet_conspiracy
Temuramah antara stesen TV Fox News (Amerika) dengan Dr. Keith Ablow membuktikan bahawa Illuminati mempunyai agenda tersembunyi yang tidak disedari oleh masyarakat dalam teknologi Twitter.

Agenda tersembunyi Illuminati ialah mereka cuba menjadikan Twitter sebagai alat perantara untuk mengenal pasti dan menganalisis keadaan ‘mood’ masyarakat Amerika mengikut waktu. Mereka juga cuba melihat ‘mood’ manakah yang mengambil tempoh masa yang paling panjang dalam 24 jam.
Keadaan ini walaupun masih dalam bentuk persoalan, tetapi ia seolah-olah sudah mendedahkan rangka-rangka perancangan level mikro para pasukan Illuminati. Ianya jelas menunjukkan rakyat Amerika tidak lebih kepada suatu bahan ujian untuk para jurutera Illuminati menguji pelbagai aplikasi.
Rujuk link ini.
Ia tidak lebih seperti Facebook yang mana pengasasnya sendiri iaitu Zuckerberg menyindir ahli-ahli Facebook dalam satu chatting pada awal 2004 dahulu. Ketika itu beliau baru berumur 19 tahun. Di bawah adalah perbualan Zuckerberg dengan salah seorang kenalan yang tidak dikenali berkaitan Facebook awal ciptaannya.
Zuck: Yeah so if you ever need info about anyone at Harvard
Zuck: Just ask.
Zuck: I have over 4,000 emails, pictures, addresses, SNS
[Redacted Friend's Name]: What? How’d you manage that one?
Zuck: People just submitted it.
Zuck: I don’t know why.
Zuck: They “trust me”
Zuck: Dumb f**ks
Perbualan ini telah didedahkan oleh akhbar Business Insider pada 13 Mei 2010.
Wallahu’alam… Read Full...

Konspirasi World Cup 2010

Petikan dari blog FOM
wmc
Salamua’laik,
Kalian sudah puas dengan keputusan Piala Dunia yang baru lepas? Baiklah, kini kita tumpukan perhatian kita berbalik kpd kajian konspirasi ‘kebetulan’ semula. Terima kasih kepada saudara Rijal82, JTR, BradoKapak dan beberapa lagi pengkaji konspirasi lain atas pendedahan awal mereka mengenai Piala Dunia yang lepas.

Mavi Marmara diserang, satu dunia menumpukan mata pandangan ke Gaza lalu meninggalkan Bilderberg melakukan mesyuarat secara senyap. Terima kasih kepada Ibnuyaacob.com yang mendedahkan hal mengenai mesyuarat ini. Mavi Marmara kemudian ditinggalkan kita lalu terbanglah kita keawangan menuju ke Afrika Selatan melihat dan ‘memuja’ kehebatan ciptaan Tuhan yang juga kebanyakan daripada mereka adalah anti-Tuhan.
Para pengkaji konspirasi telah mendedahkan logo Piala Dunia yang berbentuk kepala Horus dan bola yang digunakan ketika Piala Dunia (Jabulani) yang menyamai lambang Jahbulon. Jahbulon adalah ALAT sembahan Freemason yang dihasilkan daripada gabungan triniti Jehovah, Ba’al dan Osiris.
Para saintis terhandal dunia telah membuat beberapa siri kajian supaya bola kesayangan mereka itu menjadi bulatan yang sempurna dan menjadi rebutan dan kesayangan para ‘pahlawan’ atas padang. Perancangan mereka tidaklah selengkap perancangan Allah.
Sepanjang kempen Piala Dunia, ‘kesempurnaan’ Jabulani telah memberi banyak masalah kepada para pemain dan memaksa Adidas (pengeluar) menghantar bintang-bintang mereka (Ricardo Kaka, Petr Cech, Oliver Kahn, Michael Ballack dan beberapa pemain lain) mempertahankan Jabulani.
Tanpa kita sedari, upacara pembukaan Piala Dunia juga sebenarnya dipenuhi dengan upacara sembahan ‘dewa’ mereka (saya tidak berkesempatan menyaksikan upacara pembukaan. bahagian ini diceritakan kepada saya melalui gambar-gambar dan penerangan-penerangan yang disiarkan di laman BBC. maaf jika ada sebarang bahagian yang salah)

Upacara dimulakan dengan persembahan penyanyi Afrika dengan bunyian gendang dan alat-alat muzik yang lain. Persembahan ini dipanggil The Calling. Siapa yang mereka panggil?Mungkin ini yang mereka panggil untuk masuk ke tengah padang dan menjadi perhatian dunia..

[BBC: A giant human-powered dung beetle dribbles an equally large Jabulani around the pitch to the delight of the fans in the stadium]
Upacara pembukaan diteruskan dengan beberapa krew mengangkat kumbang (Dung Beetle) yang menolak masuk Jabulani ke tengah pentas persembahan/padang. Kumbang juga merupakan salah satu unsur penyembahan firaun mesir kuno. Manusia/kita mengangkat kumbang tersebut dan kumbang tersebut mengangkat Jabulani ke tengah perhatian dunia supaya menjadi tatapan dan pujian semua.

Penyanyi terkenal Hollywood (ejen mata satu terhebat), R Kelly bersama Soweto Spiritual Singers, penyanyi gereja Afrika menyanyikan lagu ‘Sign of a Victory’ sebagai tanda kemenangan mereka menjauhkan perhatian dunia daripada isu-isu yang jauh lebih penting.

Peta Afrika dilakarkan ditengah padang diperhatikan seluruh masyarakat dunia. Sememangnya tumpuan kita tertumpu disana!

[BBC : A smoking calabash, depicting the stadium design is featured during the opening ceremony]
Mereka diluar stadium (the Hidden Hand) menggunakan kita semua dengan ‘membakar’ kita dalam kawah berapi besar (stadium) dalam upacara penyembahan matahari mereka! Pembinaan stadium Soccer City, Johannesburg berbentuk kawah berapi disertai dengan bahagian dalaman yang diwarnai dengan warna api.

Sepanjang kempen Piala Dunia, kita disajikan dengan kehebatan sotong Paul menyesatkan umat Islam. Dengan senang kita menerima Paul dan pasangannya Pauline dari Jerman dengan mengiakan kehebatan mereka. Sotong (dalam bahasa Jerman dipanggil Krake) memang sudah sinonim dengan mitos Kraken, sotong gergasi di tengah lautan dalam yang menghancurkan kapal-kapal besar.
Sudah terang lagi bersuluh, sotong Jerman tersebut memang disediakan awal-awal bagi memecahkan buih-buih di lautan. Bukankah nabi sudah berpesan, umat Islam akhir zaman hanya ibarat buih-buih di lautan? Jika anda rajin perhatikan laman-laman web yang menyiarkan berita bola sepak sepanjang kempen Piala Dunia, anda sebenarnya dapat mengagak bahawa pemenangnya memang sudah dipilih awal-awal lagi… ‘allahu’alam. Read Full...

Projek Bakun: Subsidi Korporat Diteruskan, Subsidi Rakyat Diambil


n16194831839_919652_7562 Kenyataan Media 13 Ogos 2010
PETALING JAYA: Saya memandang dengan serius laporan-laporan mutakhir yang menunjukkan kelewatan projek Empangan Bakun kerana begitu banyak wang rakyat telah disalurkan ke projek ini sejak sedekad yang lalu.
Berdasarkan laporan, jumlah kos keseluruhan dijangkakan akan meningkat akibat beberapa kelewatan projek. Kos setakat ini sudah pun mencecah RM7.3 bilion dan sebahagian besarnya dibiayai oleh wang rakyat melalui pinjaman berjumlah RM5.75 bilion yang diberikan oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP). Kedua-dua pinjaman ini juga dijamin oleh Kerajaan Persekutuan.

Sikap tidak peduli Perdana Menteri yang membiarkan wang rakyat terus digunakan dalam projek Empangan Bakun adalah sangat bertentangan dengan pendapat beliau mengenai subsidi minyak dan gula.
Beliau seolah-olah tidak kisah dengan kemungkinan wang rakyat terus dibazirkan untuk projek ini, tetapi bersungguh-sungguh mahu menarik balik subsidi minyak dan gula – sedangkan sasaran penjimatan perbelanjaan kerajaan adalah terlalu kecil berbanding dengan wang rakyat yang digunakan untuk membiayai projek Empangan Bakun setakat ini.
Sasaran penjimatan RM750 juta dari potongan subsidi hanyalah 10% dari jumlah kos keseluruhan projek Empangan Bakun. Projek ini juga telah menyebabkan anggaran kerugian sejumlah RM450 juta yang dialami oleh Sime Darby bagi tahun kewangan 2010, di samping pampasan RM900 juta yang dibuat oleh kerajaan sebelum ini.
Jumlah keseluruhan kerugian dan pampasan kepada Sime Darby sahaja boleh membiayai pelbagai program kebajikan rakyat yang sepatutnya dijalankan apabila subsidi ditarik balik, untuk meringankan bebanan rakyat.
Kenaikan kos mendadak
Minggu ini, kita dikejutkan dengan berita projek ini akan mengalami kenaikan kos mendadak disebabkan oleh kelewatan (bukan perkara baru sejak projek dilaksanakan).
Laporan-laporan juga memetik sumber dalaman yang menyebut perbezaan pendapat di antara Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Sarawak mengenai harga apabila projek ini diserahkan kepada kerajaan negeri. Perbezaan ini memungkinkan Kerajaan Persekutuan
terpaksa menanggung kerugian yang dianggarkan berjumlah RM2 bilion apabila projek diserahkan kelak.
Siapa yang akan membayar kerugian yang dianggarkan berjumlah RM2 bilion ini? Adakah Perdana Menteri akan secara senyap-senyap mengarahkan KWSP dan KWAP melupuskan sebahagian dari RM5.75 bilion hutang yang diberikan kepada projek Empangan Bakun, untuk menutup kerugian itu?
Empangan Bakun adalah lambang layanan Barisan Nasional yang berbeza-beza kepada rakyat dan syarikat besar dalam menentukan subsidi. Di mata Barisan Nasional, 20 sen subsidi bagi setiap kilogram gula yang dinikmati rakyat adalah beban yang cukup besar kepada pentadbirannya, tetapi pada masa yang sama ia menghadiahkan subsidi korporat berbilion ringgit kepada syarikat besar tanpa rasa bersalah sedikit pun.
Saya menyeru Perdana Menteri mengambil pertanggungjawaban dan berterus-terang dengan rakyat mengenai masalah kewangan projek Empangan Bakun dan kesannya kepada wang rakyat. Menteri yang dipertanggungjawabkan menyelia projek juga perlu berterus-terang dan menerangkan kepada rakyat kenapa anggaran kerugian RM2 bilion itu perlu ditanggung oleh rakyat.
Rakyat berhak tahu terutamanya apabila rakyat diminta mengurangkan beban kewangan kerajaan, maka subsidi korporat juga perlu dihentikan.
Dato’ Seri Anwar Ibrahim
Ketua Pembangkang
Read Full...

RM350 je duit raya untuk lembu di FELDA

 Seramai 101,391 peneroka Felda akan menerima duit rasuah raya RM350 seorang manakala dan 11,244 peneroka yang tidak bersama Felda akan diberi RM150 seorang.



Ketika mengumumkan demikian hari ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata pembayaran itu akan dibuat sebelum hari raya Aidilfitri ini di semua rancangan Felda di seluruh negara.

"Pemberian duit rasuah raya ini melibatkan bayaran berjumlah RM37.14 juta, terdiri RM35.47 juta bagi yang bersama Felda dan RM1.67 juta bagi yang tidak bersama Felda," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Najib berkata hampir 10 peratus daripada keseluruhan 112,635 peneroka Felda, atau seramai 11,244 peneroka, dikategorikan sebagai tidak bersama Felda kerana mereka tidak menanam semula menerusi agensi itu.

"Saya berharap pemberian duit raya ini sedikit sebanyak akan dapat meringankan bebanan kewangan keluarga peneroka dalam membuat persiapan menjelang ketibaan PRU 13 Syawal.

"Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk menyeru peneroka yang tidak bersama Felda agar kembali bersama dengan agensi ini untuk memaju dan memakmurkan lagi tanah-tanah rancangan," kata Perdana Menteri.

--Bernama

Felda Untung 10 Billion setahun

Setiap aktiviti yang dijalankan oleh FELDA lebih-lebih lagi membuat pelaburan dilakukan dengan teliti dan konsisten bagi memastikan agensi itu terus bertahan di masa hadapan, kata pengerusinya Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor.

Beliau berkata setiap pelaburan yang dibuat oleh FELDA adalah melalui satu jawatankuasa pelaburan yang akan mengkaji dan membuat keputusan mengenai setiap perancangan pelaburan itu.

"Dalam FELDA, tiada pelaburan yang boleh dibuat oleh individu. Ia perlu berdasarkan kajian oleh kumpulan profesional, barulah boleh buat keputusan. Sebab itu FELDA masih selamat, kalau tiada amalan macam ini tentulah FELDA tak boleh survive macam sekarang.

"Satu daripada faktor utama FELDA bertahan adalah amalan yang konsisten. Pelaburan yang dibuat setakat ini diyakini memberi pulangan yang baik, tiada yang jadi beban," katanya ketika ditemubual di ibu pejabat FELDA di sini.

Yusof berkata penubuhan FELDA Global Ventures Holdings Sdn Bhd juga adalah untuk mengembangkan sayap pelaburannya di luar negara dalam bidang seperti perladangan, hotel, hartanah dan katering.

"FELDA Global adalah langkah untuk cepatkan penyertaan kita dalam bidang pelaburan. Kalau lambat kita rugi, yang rugi generasi baru. Ini adalah langkah dasar untuk selamatkan FELDA di masa depan sebab pelaburan akan dirasai oleh generasi masa depan," katanya.

Yusof berkata FELDA mampu meraih pendapatan antara RM10 bilion dan RM15 bilion setahun bergantung kepada harga minyak sawit mentah.


"Sekurang-kurangnya sebanyak RM1 bilion merupakan keuntungan bersih," katanya.

Beliau berkata dakwaan kononnya FELDA bankrap adalah tidak benar dan hanya agenda politik semata-mata oleh pihak tertentu yang mahu mencari kesalahan kerajaan.

"Asas tuduhan itu politik, itu berita memeranjatkan, kita nak tahu bankrap apa? Kalau bankrap duit, kita ada duit, kalau tiada duit untuk bayar hutang, aktiviti FELDA bukan setakat bertahan tetapi bertambah. Kalau bankrap boleh ke buat?" katanya, merujuk kepada laporan akhbar Suara Keadilan, milik pembangkang, kononnya FELDA telah bankrap.

Yusof berkata kedudukan tunai FELDA juga mencecah RM1.5 bilion setahun untuk menampung operasi organisasi itu di mana kosnya mencapai RM500 juta setahun bagi mengekalkan aset seperti kilang minyak sawit.

"Kos pengurusan adalah RM500 juta setahun, tetapi ada kos-kos lain yang kita kena tanggung iaitu kerja sosial kerana tugas FELDA bukan hanya menguruskan ladang, tetapi kita juga membantu komuniti.
"Kalau kita nak uruskan FELDA sahaja kita dapat RM500 juta setahun cukuplah, tetapi kita kena ada lebih kerana hendak tolong peneroka dan masyarakat FELDA," katanya


- Hadoihhhh kedekut lah isteri rosmah nih, RM350 je, tu pun setahun sekali. Bunyi kata felda untung billion-billion. iskkkkkk..ehemm.ni mesti lekat kat celah akaun bank mana-mana ketua umno bahagian nih,,takpun JKKK pun ado share semangkuk...wkhakhkahakhaka

sepatutnya para peneroka felda dapat RM5000 seorang, RM350 nak buat apo, sepasang kasut,baju seluar raya pun lebih RM300 !!!
Read Full...

Mahathir: Dulu, Kini Dan Selamanya Tetap Perlekeh Islam



Mahathir berkata umat Islam tak perlulah belajar agama secara mendalam, belajar asas-asas cukuplah.

"Kalau 1.6 billion umat Islam di dunia ini pandai agama dan kesemuanya bertaraf ulama, perpecahan yang lebih teruk akan terjadi kerana masing-masing akan membuat tafsiran yang berbeza mengenai Islam mana yang lebih baik seperti yang terjadi ke atas golongan Sunni dan Syiah."

Mahathir ini orang pandai tetapi Mahathir tidak begitu berminat pada Islam. Itulah sebabnya Mahathir bercakap begitu. Mahathir tidak melihat permasalahan yang berlaku sekarang atau Islam lemah kerana bukannya tidak mengamal ajaran Islam sebenar tetapi kerana tidak mencari ilmu pengetahuan terutama dalam bidang sains dan teknologi.

"Walaupun tidak semua tetapi kalau ada sekumpulan orang yang dapat kuasai ilmu teknologi dan sains pertahanan, ini sudah memadai untuk menyelamatkan satu masyarakat Islam seperti di Bosnia (Herzegovina) sebelum ini," katanya.

Mahathir menggalakkan semuanya menguasai ilmu sains dan teknologi, paling tidak ada sekumpulan tertentu yang menguasainya. Tentang Islam tak perlulah semuanya belajar secara mendalam, tetapi sains dan teknologi kalau boleh semuanya mendalaminya. Adakah ini menunjukkan Mahathir berminat dengan Islam. Nasib malang umat Islam ada pemimpin seperti ini.

Kalau semuanya mendalami Islam, akan membuat tafsiran berbeza. Bagaimana pula kalau semuanya pandai membuat senjata, bom dan teknologi peperangan sendiri. Takkah berlaku tafsiran berbeza tentang sains dan teknologi atau takkah mereka bersaing pula nanti. Jadi boleh pening juga dengan karenah Mahathir.

Kalau tak minat dengan Islam, akan diperlekehkan Islam itu selamanya. Itulah yang berlaku pada Mahathir. Bukankah Islam rosak, Islam terbiar bermula sejak Mahathir berkuasa? Ini juga perlu disedari Mahathir, bukannya mengharapkan sains dan teknologi menjawab soalannya di kubur nanti.

Read Full...

Tangkapan aktivis Protes untuk takutkan orang ramai


KUALA LUMPUR, 9 Ogos: Belum ada apa-apa aktiviti daripada aktivis Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Barang (Protes), tiga daripada mereka telah ditangkap polis petang ini.
Dua pemimpin Angkatan Muda Keadilan dan seorang aktivis Suara Rakyat Malaysia (Suaram) ditahan polis sebelum bermulanya edaran risalah Protes di pasar malam Kampung Kerinchi, dekat sini.
Mereka yang ditahan iaitu AMK Wilayah, Rozan Mat Razif dan Fareez Kamal dan aktivis Suaram, Tee Mun Hui ditahan atas alasan tidak memberikan kerjasama kepada pihak polis dan dibawa ke ibu pejabat polis daerah Brickfields.
Penyelaras Protes, Dr Hatta Mohd Ramli menyifatkan penahanan itu sebagai taktik untuk menakut-nakutkan orang ramai.
"Kita tidak tahu apa sebab mereka ditahan. Tapi saya pasti ini antara taktik menakutkan orang ramai," katanya yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai.
Protes menganjurkan Kempen Bantah Harga Barang Naik: Selamatkan Rakyat di Pasar Malam Flat 17, Kampung Kerinchi, Lembah Pantai bermula jam 5.00 petang tadi.
Sebahagian aktivis Protes membahagikan risalah kepada pengunjung pasar malam itu.
Kampung Kerinchi dipilih tempat pertama kempen Protes  kerana para penghuni di kawasan itu kebanyakannya daripada golongan berpendapatan rendah.
Kempen kesedaran ini dibuat ekoran kenaikan harga barang '5 dalam 1' pertengahan Julai lepas dan Protes mengemukakan lima tuntutan kepada kerajaan.
Ianya termasuk gesaan menghentikan pembaziran dalam pembangungan beberapa projek gajah putih seperti Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), menguatkuasakan dasar gaji minimum, kembalikan harga asas barang asas seperti sebelum kenaikan, menjelaskan bagaimana 'penjimatan' RM4.6 bilion daripada penyelarasan subsidi pada 2006 dibelanjakan dan menstruktur semula subsidi supaya rakyat miskin terus mendapat faedah daripadanya. Read Full...
 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks