PRK Sibu : Apa kata Wong Ho Leng ?































KUALA LUMPUR : Calon Pakatan Rakyat bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sibu, Richard Wong Ho Leng menyifatkan kerajaan Barisan Nasional terutamanya Umno tidak mampu dan tidak akan berubah sampai bila-bila.
Menurutnya, Barisan Nasional khususnya Umno sejak Tsunami Politik pada 8 Mac 2008 sehingga kini berterusan memainkan isu perkauman untuk tujuan politik sempit mereka.
“Dalam dua tahun ini, Pemimpin-pemimpin Umno dan Barisan Nasional terus menyemarakkan api perkauman dan ini membuktikan bahwa mereka tidak mampu dan tidak akan berubah,” katanya sambil memberi contoh berhubung isu perarakan kepala Lembu yang dilakukan oleh pemuda Umno di Shah Alam beberapa bulan lalu.
Wong yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Assek  turut memberitahu, kerajaan Barisan Nasional khususnya di Sarawak gagal menguruskan negeri itu dengan baik walaupun sumber-sumber alam di Bumi Kenyalang amat banyak.
“Keperluan rakyat jelata semakin susah dengan peningkatan  harga barangan keperluan harian (yang) semakin naik dan pada masa yang sama, BN akan terus menindas rakyat serta mengeksploitasi sumber-sumber alam di negara ini untuk kepentingan diri.
Negeri Sarawak sangat kaya dengan sumber alam, tetapi kerajaan BN yang selama ini di bawah pemerintahan Zalim Taib Mahmud telah menjadikan Sarawak negeri yang termiskin di Malaysia,” tegasnya yang menetap di Sibu sejak 50 tahun lalu.
Wong yang juga Ketua Pakatan Rakyat dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) di Sarawak turut menyelar kerajaan Barisan Nasional yang gagal menyediakan peluang pekerjaan di negeri itu termasuklah pemuda dalam Parlimen Sibu.
“Ketidakcekapan kerajaan BN mentadbir negeri Sarawak telah menyebabkan para pemuda meninggalkan Bandar Sibu untuk mencari pekerjaan di luar Sarawak termasuklah terpaksa perhi ke negara Singapura.
Ini sesuatu yang tidak diingini oleh Rakyat Sarawak,” ujarnya.
Sehubungan itu, katanya, PRK Sibu amat penting kepada kebangkitan rakyat ke arah masa depan yang lebih baik di bawah teraju Pakatan Rakyat kelak.
“PRK Sibu sangat penting kerana ia akan menetukan samada rakyat akan terus menderita di bawah pemerintahan zalim dan korup BN, atau rakyat mampu bangkit dan menikmati masa depan yang lebih sempurna.
Jom Ubah, Sibu mesti menerajui perubahan,” katanya yang juga Pengerusi DAP negeri Sarawak.
Sibu Jom Ubah

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks