Bank Bayi Malaysia - Untuk Supply Bayi @ Simpan Bayi?







Bila bank bayi dah ada... tak kan kosong jer... ya tak ???
So.. ramai ramai lah buat anak dan hantar kat situ.....
dan untuk itu berikut ada beberapa cadangan daripada saya....

Saya cadangkan supaya pemberian kondom percuma kepada penagih dadah di panjangkan kepada remaja-remaja yang mahu mempraktikkan cara-cara menghasilkan zuriat,
sebagai sumber pembelajaran dan sumber rujukan supaya gejala pembuangan bayi dapat dielakkan.
Ini kerana sekiranya kondom tidak disediakan,
perlakuan seks secara bebas pasti tetap berlaku tanpa kawalan dan pemantauan jabatan agama.

Oleh demikian, dicadangkan juga dengan pemberian kondom tersebut,
pakej seterusnya ialah menawarkan bilik hotel dengan kadar separuh bayaran,
dengan hanya menunjukan kad pelajar atau dengan memakai pakaian seragam sekolah,
supaya gejala ini tidak berlaku di taman-taman bunga yang akhirnya akan mencacatkan pemandangan.
Jika bilik hotel ini tidak disediakan, pasti taman bunga, rumah terbengkalai,
panggung wayang, tangga-tangga apartment menjadi sarang melepaskan maksiat.

Justeru itu saya juga ingin mencadangkan agar lesen pelacuran juga diperkenalkan kerana aktiviti sosial seumpama ini tidak lagi dapat dibendung oleh pihak berkuasa.
Contohnya yang berlaku di lorong Haji Taib, pusat-pusat karaoke dan rumah-rumah urut. Daripada membiarkan gejala ini berlaku secara haram,
adalah lebih baik kerajaan menawarkan lesen pelacuran dengan cukai yang tinggi,
lantas langkah anjakkan paradigma ini memberi pulangan terhadap kantung kewangan negara.

Pengeluaran lesen pelacuran halal ini juga akan membuka ruang kepada pelancung dari negara china untuk berkerjaya dengan lebih profesional kerana selama ini mereka kerap mengambil kesempatan di atas kapasiti pas lawatan sementara.
Dengan kebenaran ini, ia memberi ruang kepada warga tempatan yang melalui kesempitan hidup agar mencuba nasib sebagai pelacur berlesen.
Tidak kurang juga kekosongan jawatan sebagai bapak ayam berlesen.

Berpatutan dengan kelulusan lesen pelacuran dan untuk diseimbangkan pertambahan kelahiran anak luar nikah, maka kerajaan dengan inisiatif sendiri akan menubuhkan BANK BAYI..... untuk mengelak daripada dituduh tidak berperikemanusiaan yang mana ibu anak luar nikah tu tak tahu dimana harus ditempatkan anak luar nikah itu nanti.
Syabas kepada kerajaan pimpinan Barisan Nasional.

Pihak kerajaan 1Malaysia memang prihatin keperluan semasa kerana Islam 1Malaysia itu adalah Islam yang mengikuti peredaran zaman.
Kita sebagai rakyat yang bijak tidak harus hanya tahu memberi kritikan lantang semata-mata.

Tanpa kerajaan 1Malaysia,
sudah pasti negara ini kucar-kacir dan berada di dalam kegelapan zaman.
Kita akan ketinggalan arus sekiranya tidak menyokong kerajaan 1Malaysia kerana tanpa 1Malaysia, maka tiadalah jalan raya, tiadalah hospital, tiadalah sekolah, tiadalah empangan, tiadalah kapal selam yang tidak boleh menyelam, tiadalah pili air, tiadalah menara berkembar, tiadalah pusat judi 4 nombor ekor, tiadalah proton sagat, tiadalah litar F1,
tiadalah masjid kristal berupa vincent tan, tiadalah macam-macam lagi dan mungkin juga, tiadalah agama...

Revolusi ini menuntut setiap nafas yang dihirup itu dibayar dengan keazaman menegakkan keadilan !!
TKO 07062010

Tokoh Islam setuju penubuhan Baby Hatch

PERTUBUHAN Kebajikan dan pengurusan Anak Yatim (OrphanCARE) melancarkan Baby Hatch, tempat perlindungan bayi 'tidak dikehendaki' ibu bapa pertama di Kampung Tunku, Petaling Jaya.

KUALA LUMPUR: Tokoh Islam dalam negara bersetuju dengan penubuhan Baby Hatch atau Pusat Jagaan Bayi Tidak Diingini yang pertama di Malaysia, yang boleh menyelamatkan bayi yang tidak diingini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata bayi yang tidak lagi diingini mesti diselamatkan, manakala ibu bapa bayi berkenaan harus dikenakan tindakan yang keras supaya memberi pengajaran kepada orang lain.“Saya menyokong langkah Kementerian Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta Baby Hatch dalam isu ini kerana bayi berkenaan tidak berdosa. “Dulu kita tidak bersetuju dengan idea seperti ini kerana takut menghantar mesej yang salah kepada orang ramai terutama remaja, tapi pada masa sekarang kita sangat perlukan tempat sebegini untuk bayi yang tidak berdosa,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Kelmarin, Penaung OrphanCARE yang juga Sultanah Pahang, Sultanah Kalsom melancarkan Pusat Perlindungan Bayi Tidak Diingini atau Baby Hatch pertama dalam negara.

Presiden OrphanCARE, Datuk Adnan Mohd Tahir, berkata organisasi itu bercadang mewujudkan banyak lagi pusat perlindungan bayi di seluruh negara bagi menyediakan tempat untuk bayi yang dibuang atau tidak diingini lagi. Baby Hatch yang beroperasi 24 jam menyediakan tempat perlindungan sihat dan selamat kepada bayi terbabit sebelum diserahkan kepada keluarga angkat.

0 comments:

 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks