Apa 'dilemma' Najib dalam Peristiwa Hitam Flotilla ?

NAJIB PEMIMPIN LEMAH NAJIB PEMIMPIN LEMAH  
Najib dalam keadaan dilemma sekarang.Ya , aku hari ni ingin melihat Najib dalam konteks politik antarabangsa. Bukan sekadar dalam politk tempatan yang selalu dibicarakan.Peristiwa hitam flotilla oleh Israel ini sebenarnya memberi impak kepada Presiden UMNO ini di kaca mata dunia.
Dalam waktu Najib sedang bergelut dengan pelbagai masalah isu dalam negara , kredibilitinya  kini sedang disaksikan oleh Dunia Islam , Eropah dan seluruhnya.
Apa Pendirian Presiden UMNO yang mewakili majoriti umat Melayu Islam negara ini dalam isu ini ?
Apa reaksi dan tingkah laku politik dari perspektif global yang Najib tunjukkan ?

Jawapannya mudah ;
REAKSI NAJIB LEMAH !

INIKAH  pemimpin yang pertahan agama , bangsa dan negara ?

Dalam desakan yang kuat diberikan oleh Tayyip Erdogan dan beberapa pimpinan dunia terhadap Amerika Syarikat berhubung isu sekatan ekonomi ke Iran.
Najib merupakan antara pemimpin Melayu Islam pertama dunia yang tunduk kepada tuntutan Amerika Syarikat untuk sekat minyak ke Iran. LEMAH !
Dalam percaturan politik dunia  yang cuba untuk menunjukkan dan mempertikaikan kebebalan dan kebongkakan Israel dalam Program Nuklear Israel.
Najib merupakan antara pemimpin Melayu Islam yang membisu macam tidak tahu yang Tel Aviv ada program nuklear. LEMAH !
Lebih dari aku memandang dari perspektif dunia Islam , masyarakat dunia sendiri mengecam tindak tanduk Israel di Palestin.
Tingkah laku politik Najib adalah untuk tunduk ke Washington. Itu jelas dalam dasar luar negara di bawah pentadbiran Najib.
Aku juga faham mengapa Najib mengupah APCO dalam menasehatnya untuk komunikasi kerajaan Malaysia.
Mengapa Najib mengambil tindakan yang boleh membunuh karier politiknya dalam UMNO dengan bertindak melantik APCO sedangkan Najib sedang mengepalai satu Parti yang ahlinya mempunyai pendirian yang jelas dalam isu Yahudi apa lagi Israel !
Ia sebenarnya lebih dari sekadar untuk melobi berjumpa Obama.Ada sebab lain yang aku akan kupas di masa lain.
Dalam keadaan politk dunia yang mana sudah banyak Pemain Politik Dunia yang cuba berpartisipasi dengan kelompok Tayyip Erdogan dan Hamas , Najib dengan ketara telah menunjukkan yang Presiden UMNO ini tunduk dan akur dengan Washington.
Di dalam Perhimpunan Parti nya dia buktikan beliau lah pejuang bangsa dan agama !
Di dalam pentas dunia , beliau adalah SI BISU BONEKA YAHUDI !
Najib tidak mahu mengikut dasar luar Mahader San Miguel.Najib have his own ways.
What is his ways ?
Obeying to the Jew Master !!!
Najib masih belum signifikan untuk menjadi Pemain Politik di pentas dunia. Pengalamannya terlampau cetek.
Ditambah lagi dengan bebanan skandalnya yang sentiasa menghantui nya dalam lawatan rasmi ke luar negara membuatkan Presiden UMNO ini dilihat 'fragile' oleh pemimpin dunia lain.
Lawatan ke luar negara nya bukan untuk mebawa nama Presiden UMNO yang tinggi idealismanya dalam arena Politik Dunia , dia membawa Bini untuk dibawa bershopping !!
Aku setuju dalam 'image rebuilding' yang Najib cuba pamerkan di mata dunia , apa pun dia mewakili sebagai Perdana Menteri Malaysia , aku sedar hakikat itu.
Cuma catur poltiknya untuk mengguna APCO sebagai Jew Lobbyist untuk sampai ke Washington adalah bukan catur politik Presiden UMNO !
Itu kalau Chavez atau Koizumi guna boleh difahami , tetapi Presiden UMNO ?
Sama ada UMNO itu salah pilih Presiden atau Prinsip Parti UMNO itu sudah berubah ,
Atau mungkin juga Ahli UMNO itu sendiri sudah menjadi buta tuli !!!
Dan dengan membiarkan bininya untuk keluar di helaian New York Times hanya menunjukkan ke masyarkat dunia bahwa rakyat Malaysia ini memilih PEMIMPIN ELITIST YANG ANGKUH !!!
Imej Najib ialah PRO-YAHUDI !
Itu hakikat yang Najib harus telan demi mencapai cita-cita nya untuk tidur sebantal dengan Washington.
Dalam catur politi dunia Najib yang sangat amatur ini dan 'suicidal' kepada nasibnya di dalam UMNO ini, penghujungnya dia akan dapat bersama Washington sahaja.
Kalau Pemimpin ULUNG Di dalam QURAN ITU TERTULIS MEMILIKI '2 TANDUK' !!!
YAKNI DI TIMUR DAN DI BARAT DI DALAM GENGGAMANNYA !!!

PEMAHAMAN DALAM KONTEKS PEMIMPIN INI HARUS DIFAHAM OLEH PENGIKUT TOTOK SEMPIT UMNO ! KAH KAH KAH
SAMPAI BILA NAK JADI TULI DAN SEMPIT ? KAH KAH KAH

YANG PASTI NAJIB BELUM CUKUP BIJAK , BERKARISMA DAN BERIDEALISMA TINGGI UNTUK MAKAN TENGAH HARI BERSAMA AL GORE DAN BERJEMAAH ISYA' BERSAMA QARDHAWI !!!!!

TawanMalaysia.com

0 comments:

 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks