Apabila Penasihat Agama UMNO Takut Bercakap ..................

Beginilah bila penasihat agama UMNO bertaraf Menteri ...takut bercakap mengenai kebenaran. Anda tahu bukan siapa yang hamba maksudkan ini.??? Bila beliau berkata "Semua pihak perlu menghormati keputusan tersebut kerana ia hak mutlak Sultan selaku ketua agama Islam negeri"

Ucapan yang sedemikian tidak lain dan tidak bukan adalah nada penakut atau pengecut atau kata-kata untuk menyembunyikan kebenaran apabila hukuman sebat yang ditetapkan Allah di dalam Al-Quran diubah menjadi hukuman khidmat sosial - Cuci Tandas. ,Sultan apabila hendak melakukan sesuatu... beliau mendengar dahulu pandangan daripada penasihat-penasihat yang berada di sekelilingnya. Tanyalah pada Dato Panglima Jebat yang cukup mahir akan selok belok Istana. Jadi....Kenapa Menteri ini tidak memberikan nasihat yang sebenarnya tentang hukum Allah ini kepada Ketua Agama Negeri.??? Hukum Allah adalah jelas....sebat, maka perlu disebat. Tidak boleh ditukar hak Allah dengan yang lain. Hamba bukan mempertikaikan hukuman yang dijatuhkan..hamba mempertikaikan Tugas dan kata-kata menteri ini. Sultan hanya menjatuhkan hukuman sahaja. Yang menjadi penasihatnya adalah orang-orang disekelilingnya.

Kita jangan meniru cara Kristian, yang mengubah hukum Allah dengan hukuman sendiri. Dengan kata yang lebih berat ...ini menyengutukan Allah, mengambil hukum selain dari hukum yang ditetapkan Allah dan Rasul. Inilah Toghut. Orang Kristian dia ubah Al Kitab Injil, macam-macam dia ubah ikut selera dan nafsu mereka, maka lahirlah Bible. Inilah Toghut dan mengangkat Nabi Isa menjadi Tuhan mereka.

Benar, selaku ketua agama di kampung-kampung atau peringkat kawasan dan negeri atau negara, sesiapa yang melakukan dosa maka ia juga berdosa kepada ketua agama yang ada kerana tidak menghormati /melanggar hukum agama yang ditetapkan oleh negeri-negeri. Tetapi tidaklah sampai tahap boleh mengampunkan hukuman Allah ini. Jika hukuman Allah ini boleh diampunkan oleh individu-individu tertentu maka tidak perlulah suami atau isteri atau ayah atau ibu menangisi akan anaknya atau pasangan masing-masing pada suatu masa dahulu ketika hukuman potong tangan atau sebat atau rejam dilaksanakan oleh para sahabat dan Ulul Amri. Ingatkan Cerita P.Ramlee "Semerah Padi" ??? P.Ramlee pun lebih pandai dari Menteri ini.

Harus diingat hanya Paderi yang boleh mengampunkan dosa - itu cara Kristian. Tapi ...Apakah kita ingin agama Islam menjadi seakan agama Kristian dan ada Paderinya.??? Tepuk Dada Tanyalah Imanmu kepada Allah dan Rasulnya.

Jadi inilah tugas Penasihat Agama UMNO yang dilantik bertaraf Menteri bagi menasihati Ketua agama setiap Negeri atau memberi Ilmu agama........ dengan mengadakan kelas agama setiap minggu kepada ketua-ketua agama negeri (jangan asyik2 buat kelas ambil wudhuk lagi) agar mereka faham akan agama dan boleh membuat keputusan yang selari dengan Islam. Kalau tak...beginilah jadinya dan ianya akan menjadi bahan ketawa dan lawak masyarakat ajer.

Menteri Agama jangan jadikan kerusi tersebut untuk bersenang-senang dan bermewah-mewah dengan pangkat dan habuan dari UMNO. Jika ini yang berlaku....takut anda termasuk dalam golongan Ulama Su'

Catatan ini adalah pandangan peribadi dan nasihat hamba dan bukannya dari pandangan Parti PAS, PKR atau dari Pakatan Rakyat. Ianya tiada kena mengena dengan mana-mana pihak yang hamba nyatakan di atas.

0 comments:

 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks