Siapakah dia agaknya....??

P094 sedang menjadi rebutan antara UMNO dan MIC. Seperti mana yang kita semua tahu, P094 adalah kawasan tradisi MIC. Tetapi.... biasalah, kerana kemarukkan kuasa, UMNO kata dia boleh berikan kemenangan kepada BN sekirannya calonnya ditempatkan di situ. Jadi P094, kami punya.

Isy... pengundi di situ tak mahu calon MIC. Mereka mahukan calon UMNO. Sebab tu, dulu MIC kalah di situ. So... ketepikan MIC dan bagi pada kami.

Amboi... takburnya cakap. Belum apa-apa lagi, dah kata boleh menang. Weh.... korang dengar sini.

Daun lemundi buat kerabu
Belum undi belum tahu

Macam manalah mereka boleh konfiden giler, yang mereka boleh menang, sedangkan dengar khabarnya, calon yang berkualiti pun tak ada. Lawaknya pulak....., ada ke mereka nak letakkan calon 'mi no spik inlish' di situ. Calon recycle babe!!! Ayam tua yang dah pencen nak diletakkan di situ. Mamat tu pun senyum lebar sampai ke telinga ler, apabila nama dia disebut-sebut.

Well.... too bad, sebab.... dengan sopan, Muhyiddin gave a negative answer. Melepaslah dia untuk buat a come back. Tak da rezeki, nak buat apa... Redha jer lah. Duduk jer diam-diam, ya...

Kemudian, dengar pulak berita dari sini, bahawa sesumpah yang bertapa di dalam kotak pulak yang dicadangkan bertanding di situ. Bagus jugak kalau sesumpah ni bertanding. Peluang amat cerah untuk kita 'sembelih' dia hidup-hidup. Fuiyo.... siap melutut depan Muhyiddin. Weh.... mengendeng nak jadi calon ke??

Semua episod ini telah membuatkan Samy Bellu jadi 'blue'..... macam muka orang yang cukup oksigen. Mengelegak agaknya darah dia dengan sikap tamakUMNO. Mana boleh jadi.... hak MIC pun, mereka nak rampas!! Tak cukup ke mereka rampas Perak?? Hak gang sendiri pun nak dikebas. Ini sudah melampau!!

Itu yang dia berlari pergi jumpa Najib.... untuk mengadu hal dan menyerahkan nama G. Palanivel, pengikut setia dia. Untuk pastikan 094 Hulu Selangor tetap milik MIC. Sebab... Muhyiddin dah bagi kenyataan untuk serahkan kepada Najib bagi membuat pilihan calon BN yang akan diletakkan di P094.

Elok pun mereka bercakaran pasal calon. Semuanya giler kuasa. Kita pulak.... jangan jadi macam mereka. Siapa yang dipilih oleh parti, kita sokong. Yang penting.... PR dapat mengekalkan kerusi P094 Hulu Selangor.

Parti pulak.... sebelum buat pilihan, kaji betul-betul. Biar calon tersebut ada intergriti supaya dapat diterima oleh para pengundi di situ. Selain itu.... buat ujian DNA terlebih dahulu. Jangan ada DNA katak sudah!! Pastikan betul-betul.... kalau tidak poning kepalo nanti. Biar pening sekarang... jangan pening kemudian hari. Kalau pening kemudian hari... takut tertonggeng!! Haaa... naya.

0 comments:

 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks