Anwar dingat tak campuri keselamatan negara..ha.ha,.APCO@ISRAEL berada dalam gomen maa....!!!!


Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan hari ini mengingatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya tidak campur tangan dalam urusan dan masalah keselamatan negara.

Katanya, Anwar cuba memperlekeh usaha PDRM dalam mengawal dan menangani ancaman kumpulan Jemaah Islamiah (JI) di negara ini dengan mendakwa kononnya ia merupakan cerita rekaan.

Anwar pada sidang media di lobi Parlimen semalam menuduh kerajaan sengaja mereka cerita kewujudan gerakan JI yang menjadi ancaman besar terhadap negara untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu besar lain yang timbul.

Dalam pada itu, Musa berkata polis akan memberi taklimat khas kepada Kementerian Pengajian Tinggi dan wakil-wakil IPTA pada Selasa ini mengenai usaha membendung penyebaran anasir pengganas di institusi pengajian tinggi (IPT).

Beliau berkata taklimat itu turut merangkumi usaha mengekang kegiatan kumpulan militan Jemaah Islamiah (JI) merekrut penuntut IPT menyertai kumpulan itu.

Diminta mengulas dakwaan adanya penglibatan tenaga pengajar IPT dalam JI, beliau berkata "Saya tidak boleh hendak beritahu apa-apa, biar kita siasat dahulu".

Musa bercakap kepada pemberita selepas Istiadat Perbarisan Tamat Latihan dan Penyampaian Sijil Pelantikan Kor Sukarelawan Polis Siswa/Siswi (Suksis) Institut Pengajian Tinggi Awam 2010 di Universiti Malaya di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata PDRM memantau segala bentuk aktiviti di negara ini termasuk yang berkaitan dengan pelampau agama dan perkauman dengan dibantu rangkaian risikan.

"Apa sahaja yang boleh menyebabkan keadaan keselamatan negara tergugat, kita akan siasat dan ambil tindakan sepatutnya, sebab itu kita juga pantau melalui risikan bagi mendapatkan maklumat sebelum terjadi sesuatu.

"Kita juga sedang memantau jika ada lagi ancaman militan selain dari JI dalam negara ini...bagaimanapun saya tidak boleh beritahu semuanya," katanya kepada Bernama.

Musa berkata sehingga kini, belum ada mana-mana tangkapan terbaru melibatkan aktiviti JI tersebut.

- Bernama

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks