Katak REJECT jadi alat tunggagan UMNO

Katak tak sedar diri bernama Ibrahim Ali al-Kataki akan lenyap dari pesta PRU 13 nanti. Sama seperti Zul Kulim al- Tak Dak Akali...yang kini mahu melarikan diri dari JK Disiplin parti kerana takut diterajangi.

Kalau Zul Kulim al-Tak Dak Akali direject oleh PKR dan PAS, maka Ibrahim Ali al-Kataki juga akan direject oleh PAS. No way... PAS akan berkompromi dan bersimpati lagi dengan species katak ini.

Tadi aku baca pasal katak sekor ni di sini. Panjang berjela ceritanya. Tapi aku nak petik yang aku suka jer pasal si al-kataki ini.

Apa yang menarik ialah persepsi atau tanggapan orang terhadap katak yang sekor ini.

Ibrahim Ali dibaratkan macam tin kosong berlabel katak yang hanya pandai buat bising. Menyalak sana sini tapi habuk pun tarak. Saja buat bising supaya orang sedar yang dia masih 'hidup' dalam arena politik negara. Katak yang tinggal nyawa-nyawa ikan... Sebelah sini menolak dia, manakala di sebelah sana pula.... tak kempunan nak ambik dia semula...

Dia juga dianggap sebagai politikus yang bangkrap idea dan modal. Untuk dilihat masih relevan.... dia terpaksa berpaut pada isu Melayu-Islam. Satu isu lapuk... untuk terus memperbodohkan orang Melayu. Pelik... tidakkah dia sedar yang dia memperbodohkan dirinya sendiri?? Malah... setelah ditendang keluar daripada UMNO dan semasa asyik menjilat pembangkang .... dialah yang beriya-iya menghentam UMNO kerana menjadi pemusnah hak orang Melayu. Dia sebenarnya tahu.. Melayu yang 'makan' Melayu dan Melayu itu ialah Melayu UMNO.

Malangnya... dia tak berupaya menahan mau pun menentang mereka. Siapalah Ibrahim al-Kataki untuk berdepan dengan buaya besar bernama UMNO. Dengan tertubuhnya, PERKASA yang mendapat sokongan Che Det dan UMNO, ia pasti akan jadi satu lagi instrumen yang akan diperkudakan oleh UMNO untuk kepentingannya.

On the other hand... PERKASA akan digunakan oleh Ibrahim al-Kataki untuk menjilat UMNO. Manalah tau kot-kot.... dapat jemputan untuk masuk semula ke parti tong taik itu. Bukanlah PRU 13 sudah semakin hampir..... nanti terpinggir pulak katak sekor ni. Bukankah hajat di hati dia nak terus menjadi calon??

Ngelabah dia oi.... PAS tak sior nak offer kat dia, PKR lagi ler..... dan UMNO pulak, dengornya sudah ada calon mereka sendiri. Jangan nak berangan Mat Jenin ler si Katak ni.... Kalau rasa diri tu popular sesangat..... bertanding ler atas tiket BEBAS.

Ada berani?? Kita tunggu dan lihat.....

Pada aku.... katak species ini, yang bernama Ibrahim Ali al-Kataki, hanya layak menjadi katak tunggangan... terutama sekali UMNO. Aha... PERKASA yang diterajui Ibrahim al-Kataki akan menjadi katak tunggangan UMNO!!

Yeeehaaahhhh!!! Ong.... ong.... ong ....ong....

0 comments:

 
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks