Sistem Dajjal : Kompilasi Terpilih...Bah 2 (BahteraWawasan)

Allah mencipta setiap hambanya menjadi makhluk yang taat, begitu juga syaitan. Pada asalnya, syaitan juga beriman kepada Allah. Namun, makhluk yang diciptakan daripada api ini ingkar kerana enggan sujud kepada manusia pertama bernama Adam. Lalu, syaitan disingkir dari syurga dengan kehendak Allah. Umat Islam tahu kisah yang diceritakan dalam al-Quran ini yang membawa kepada penyingkiran Adam dan Hawa akibat diperdaya syaitan, malah turut diceritakan dalam Bible bab Genesis.


Kita tidak boleh terus kata Dajjal itu diciptakan sebagai makhluk kufur sejak dari permulaan dia dilahirkan. Allah tidak mencipta makhluk yang dianugerahkan akal untuk diazab, azab itu hanya diturunkan selepas sesuatu makhluk itu ingkar setelah disampaikan petunjuk dan hidayah. Allah Maha Adil, Dia tidak sekali-kali akan menghukum sesuatu makhluk tanpa kesalahan.

Jadi, apa kesalahan Dajjal yang membuatkan dia kufur, lalu Allah jadikan dia sebagai janji terhadap ancaman paling besar kepada umat manusia di akhir waktu? Amat penting untuk merungkai persoalan ini dengan cuba mengesan Dajjal dengan menjadikan calon-calon manusia kufur yang direkodkan dalam sejarah sebagai petunjuk kepada jawapan. (Allah lebih mengetahui segala rahsia, penulis hanya menyampaikan pendapat peribadi).
Namun malangnya dalam tajuk ini, kami tidak dapat mengesan siapakah orang yang menyebarkan doktrin agama sesat sejak dari permulaan sejarah sehingga melahirkan agama pagan yang terus wujud sehingga hari ini. Orang itu begitu licik dalam menjalankan kerjanya. Kami hanya menemui kesan iaitu agama pagan yang ditinggalkannya sahaja. Lalu, kami hanya mampu membuat loncatan ‘jump to conclusion’ iaitu orang itu adalah Dajjal. Tetapi, kami tidak tahu dengan nama apakah Dajjal beroperasi ketika menyemai agama pagan di dunia pada ribuan tahun dahulu.

Jika ketika operasi meninggalkan kod-kod kehadirannya di seluruh dunia, Dajjal memperkenalkan dirinya sebagai Horus, Merlin dan sebagainya melalui mitos-mitos dan kisah-kisah lagenda. Namun, apakah nama yang digunakan manusia aneh ini ketika menyebarkan agama pagan? Tinggalkan persoalan ini sehingga bab-bab akan datang.

Kita semua sudah tahu tamadun Babilon mewariskan agama pagan kepada dunia, kesesatan yang menjadi ibu kepada kekufuran lagi syirik terhadap Tuhan Yang Satu. Babilon adalah kuasa besar dalam tamadun kuno, tamadun ini juga mewariskan ramai keturunan dari darah pemerintahnya yang menjadi pemimpin dunia hari ini. Keturunan Babilon ini terus hidup dengan semangat survival yang tinggi, menyelinap masuk ke dalam kaum-kaum nabi terdahulu berbekalkan sifat munafik dan fasiq, mereka sanggup berbuat apa saja untuk terus hidup dengan melahirkan generasi-generasi baru sehingga akhir zaman. Kuasa-kuasa besar dunia hari ini adalah New Babylon, Kingdom of Pagan yang sentiasa memerangi negara-negara Islam, Kingdom of Light.
Bangunlah, kita cipta sejarah baru, kita cipta sejarah baru mengenai umat yang gemilang, terbilang, bermaruah dan tidak menunduk segan di hadapan orang pagan. Jangan hanya duduk diam dan hanya mampu berbangga dengan sejarah kegemilangan generasi Islam terdahulu yang sudah menjadi bahan sejarah. Buatlah sesuatu, jika kita mampu buat sesuatu secara ‘think global’ , maka buatlah dengan berbekalkan segala sumber yang ada. Tetapi jika kita hanya mampu ‘think local’ , maka buatlah. Jangan berasa kecil dan membandingkan diri dengan ulama besar jika kita hanya mampu mengajak seorang sahaja jiran pergi ke surau setiap hari kerana kita hanya ‘think local’. Tetapi yakinlah, jika semua orang hanya mampu buat ‘think local’ secara serentak, maka ia juga akan menjadi ‘think global’.

Bersambung

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks