DAP harus belajar dari Datin Rosmah Mansor

 


Di bawah tajuk "Ahli Parlimen Serdang buat hal lagi?", Utusan Malaysia membidas perlakuan sorang Ahli Parlimen bukan Islam yang mewakili DAP masuk ke perkarangan masjid tanpa menutup aurat. Akhbar itu turut membidas kelakuan ahli parlimen itu yang memakai pakaian ketat di perkarangan sebuah masjid di Surau Al-Huda Kajang Sentral.

Ahli parlimen ini seorang yang bukan Islam, maka dia tidak paham peraturan berkenaan aurat di dalam Islam, tentang tuntutan Allah terhadap wajibnya seorang wanita itu menutup aurat. Mana tidaknya, agama yang dianutinya jelas sekali tidak menyuruh apa lagi mewajibkan penutupan aurat bagi wanita sepertinya. Undang-undang negara juga tidak menghalang dirinya daripada berpakaian begitu.

Jadi, ahli parlimen ini sepatutnya merujuk kepada wanita Islam untuk mengetahui adab-adab yang harus diikuti jika ingin masuk ke masjid agar Utusan Malaysia tidak membidasnya. Bagi memuaskan hati akhbar milik kerajaan itu, adalah lebih baik ahli parlimen bukan Islam itu merujuk kepada Wanita Islam kebanggaan kerajaan, yang juga 'role model' muslimah UMNO dan Barisan Nasional di dalam memenuhi etika berpakaian ketika berada di dalam mahupun di perkarangan masjid.

Beliau sepatutnya terlebih dahulu merujuk kepada Muslimah pejuang Islam yang sebenar merangkap isteri solehah Perdana Menteri Malaysia, Datin Paduka Rosmah Mansor di dalam memenuhi etika menutup aurat di dalam dan di perkarangan masjid. Di bawah ini adalah contoh-contoh etika berpakaian seorang Isteri Solehah merangkap Muslimah yang benar-benar menurut kehendak syariat Islam. Sila klik untuk membesarkan imej.





ReJaM©"Isteri solehah inilah yang bakal membantu suaminya mendapat sebaik-baik ganjaran di Akhirat kelak"

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks