TERGAMAK!! SETEM pun NAIK HERGE!! bila kita nak naik DARAH!?


artikel di tulih oleh PENGUMPUL SETEM

Pagi ini saya menerima aduan dari seorang pengguna yang merungut kerana surat-surat yang dihantarnya baru-baru ini semuanya kena tendang kerana setem yang digunakan tidak cukup harga.

Mungkin beliau tidak perasan yang harga setem sudah naik dan jika kita gunakan setem yang murah dari kos sebenarnya surat kita akan dihantar balik kepada kita. Kasihan beliau kerana terpaksa menanggung kerugian kerana surat-surat tersebut lewat sampai.

Pada bulan April lepas Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim mengumumkan penyusunan semula tangga gaji dan elaun posmen serta kerani pos agar selaras dengan penjawat awam lain, berkuatkuasa Julai.Kenaikan gaji mereka serentak dengan kenaikan harga setem 30 sen kepada 60 sen.

Kenaikan seratus peratus harga setem, cukup tinggi.

Saya tidak mahu menyentuh tentang isu setem tidak cukup harga. Apa yang hendak saya sentuh ialah tentang kerugian Pos Malaysia dan kenaikan gaji kakitangannya.

Naik gaji merupakan berita gembira kepada mereka dan keluarga mereka hatta kita pun sama-sama tumpang gembira. Persoalannya sekarang ialah apakah kenaikan gaji posmen ini hendak dibebankan kepada rakyat sehingga rakyat terpaksa membayar harga setem dengan lebih tinggi iaitu sekali ganda.

Syarikat kroni rugi, gaji kakitangan syarikat kroni naik, RAKYAT YANG KENA TANGGUNG BEBAN......INIKAH KERAJAAN YANG MENDAHULUKAN RAKYAT?

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks