Siri 3: Melayu Pengkhianat Melayu?



21. Siapa yang menghentikan geran perkapita kepada SAR hingga meneyebabkan institusi pendidikan agama hidup segan, mati tak mahu?

22. Siapa yang jual air kepada negara jiran (Singapura) dengan harga 3 sen bagi 1000 liter dan jual balik kepada rakyatnya (Malaysia) dengan harga 80 sen bagi 1000 liter.?

23. Siapa yang menyerahkan blok minyak kepada negara Brunei tanpa persetujuan Parlimen?

24. Siapa yang cuai menjaga air sendiri hingga Pulau Batu Putih dan Singapura terlepas kepada tangan orang lain?

25. Siapa yang menukar Bahasa pengatar dari Bahasa Melayu kepada Bahasa Inggeris dalam pembelajaran sains dan matematik pada ketika jurang pendapatan luar bandar semakin melebar.

26. Siapa yang mencadangkan syarat wajib lulus Bahasa Inggeris untuk SPM dan bahasa pengantar untuk Universiti?

27. Siapa yang mencadangkan pelan pembagunan Kg Baru, Kuala Lumpur hingga membuka militan  kepada 40% kepada bukan Melayu.

28. Siapa yang kekang akta maklumat, AUKU dan pandangan kedua orang Melayu supaya orang Melayu senang diperbobdohkan?

29. Siapa yang naikkan harga petrol, diesel dan barang-barang asas ketika itu Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini.

30. Siapakah pula yang memperbodohkan dirinya konon mengaku Melayu sedangkan nama Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (Pekembar) dibuang dan diguna bahasa penjajangkah United Malays National Organisation (UMNO)?

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks