Tindakan pemimpin Melayu macam sama dengan Yahudi




Kampung Baru bukan 40 peratus akan diberi kepada bukan Melayu, malahan 10 peratus sahaja yang dikekalkan untuk orang Melayu.

Mengapa tidak? orang Melayu tidak mampu membeli bangunan yang berharga puluhan juta nanti.

Pembangunan yang dlaksanakan nanti ialah secara pemgambilan balik hartanah kampung baru dan dimajukan oleh UDA konon. Bayaran pampasan yang diperlehi oleh tanah dan bangunan yang diperolehi berjumlah sepuluh juta katakan.
dan Bangunan yang dibina nanti satu unit 8 atau 10 tingkat sudah tentu harganya lebih mahal.
Oleh itu orang Melayu hanya dapat membeli satu unit sahaja sedangkan hartanah yang diambil balik itu dapat dibina 10 unit.
manakala 9 unit pasti akan dibeli oleh orang bukan Melayu sepertimana yang telah, sedang dan kan berlaku di Kuala Lumpur.
Siapakah pemilik bangunan tinggi dan besar di Kuala Lumpur dan bandar bandaraya di seluruh negara sekarang. sudah tentu orang china yang menguasai ekonomi.
Bukan setakat dapat menguasa ekonomi negara dek jahatnya para pemimpin Melayu yang telah diberi amanah, malahan kuasa politik melayu sudah sekian lama terhakis.
Cuma perdana menteri dan timbalan perdana menteri sahaja yang dipegang oleh orang melayu.
Ini menunjukkan kuasa politik sudah berada ditangan orang bukan Melayu dengan arti kata mengikut terlunjuk orang bukan Melayu yang barangkali tidak lama lagi negara ini turut tergadai.
Ada yang sedeh dengan apa yang berlaku di palestin, tetapi bagaimana pula dengan apa yang berlaku dinegara ini yang barangkali orang Melayu yang dikatakan tak akan hilang dunia akan menjadi pelarian di negara sendiri.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks