Punca Pos Malaysia rugi dikenal pasti





Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop menafikan sebarang pembabitannya dalam Pos Malaysia Bhd, yang mengakibatkan syarikat itu mengalami kerugian RM546 juta sejak beberapa tahun lepas.

"Saya tidak terbabit secara langsung dengan apa jua keputusan yang dibuat oleh Pos Malaysia kerana sebagai sebuah syarikat milik kerajaan (GLC), syarikat ini mempunyai lembaga pengarah dan keputusan ditentukan oleh lembaga pengarah termasuk Khazanah Nasional Bhd tanpa perlu merujuk kepada Kementerian Kewangan," katanya.

Bercakap kepada pemberita selepas majlis penyampaian anugerah pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2009 di sini hari ini, beliau berkata Khazanah Nasional terlibat dalam membuat keputusan kerana mempunyai wakil dalam lembaga pengarah syarikat tetapi mereka telah pun menjelaskan perkara itu sebelum ini.

Beliau mengulas mengenai dakwaan terbaru yang dibangkitkan oleh Anggota Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim bahawa Nor Mohamed sepatutnya memberi penjelasan mengenai kerugian yang ditanggung Pos Malaysia. -BERNAMA



lagi cerita berkaitan Pos Malaysia Rugi

Timbalan Menteri Kewangan, Senator Awang Adek Hussein mengumumkan yang syarikat milik Kerajaan, Pos Malaysia mengalami kerugian bagi tempoh tiga tahun lalu berjumlah RM227 juta ekoran pelaburan dalam syarikat penyedia perkhidmatan kargo udara Transmile Group Berhad.

Khazanah Nasional Bhd baru-baru ini mengumumkan mahu menjual pegangan sahamnya sebanyak 32.2 peratus dalam Pos Malaysia Bhd. Dengan itu Kerajaan tidak lagi menguasai Pos Malaysia. Tindakan ini jelas adalah kesilapan Khazanah sendiri bukan hanya Pos Malaysia sahaja.


Kah ..kah..kah.. bukan salah menteri tapi yang bersalah sebenornya ialah posmen tak caya tengok video bawah kah..kah..kah ......

sorry gua buat lawak hari ahad.. tiada kena mengena dengan hidup dan yang mati..
sekadar renungan sahaja sebab semua Menteri tak ngaku pos malaysia rugi....
jadi puncanya Pos Malaysia rugi mungkin posmen merempit !!


0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks