PRK Sibu : Fahami Masalah Pengundi Atas Pagar..ha..ha..Bik Mama dah keluar arahan terbuka dan rasmi....1APCO..!!!



SIBU: Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor menyarankan peraih undi wanita memahami kehendak pengundi atas pagar sebelum meyakinkan mereka agar menyokong Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Sibu 16 Mei ini.
Beliau berkata pengundi atas pagar sebenarnya masih kurang berpuas hati kerana masalah-masalah kecil yang mereka hadapi dan mereka tidak memikirkan matlamat jangka panjang.
"Saya berharap peraih undi wanita akan bertungkus lumus untuk meyakinkan pengundi atas pagar bagi memastikan calon BN menang dan membolehkan BN meneruskan usaha pembangunan masyarakat dan memajukan negara," katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis perjumpaan bersama wanita Melayu dan Melanau di Kampung Bandung di sini hari ini.
Hadir sama ialah Menteri di Pejabat Ketua Menteri Sarawak Datin Fatimah Abdullah dan Ketua Wanita Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Suzanne Lee.
Rosmah juga mengingatkan kaum wanita, khususnya di Sibu agar tidak terpedaya dengan dakyah dan propaganda pihak pembangkang yang hanya menabur janji kosong serta memfitnah kerajaan pimpinan BN.
"Pencapaian BN telahpun terbukti. BN ikhlas dalam mentadbir negara ini untuk memastikan masa depan anak-anak kita terjamin, cerah, makmur dan berpeluang meningkatkan taraf hidup," katanya sambil menambah pengundi-pengundi di Hulu Selangor telah menolak kerajaan pakatan pembangkang yang hanya menabur janji kosong.
Pengundi wanita merupakan 53 peratus atau 28,449 orang daripada keseluruhan 54,695 pengundi bagi Parlimen Sibu.
Sementara itu, Fatimah yang juga Timbalan Ketua Wanita Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), berkata jentera wanita BN telah melancarkan pelbagai strategi untuk memikat pengundi atas pagar.
"Peraih undi wanita di sini telah berkempen dari rumah ke rumah. Selain itu, kita juga turun padang untuk mendengar keluhan dan masalah yang dihadapi pengundi atas pagar dan bantu menyelesaikan masalah mereka," katanya.
Fatimah menyaran pengundi wanita bagi kerusi Parlimen Sibu agar menterjemahkan sokongan mereka ketika mengundi pada 16 Mei ini.
"Masa depan anak-anak kita berada dalam tangan BN. Sehubungan itu, saya berharap wanita-wanita di sini jangan lupa keluar mengundi pada Ahad ini," katanya. - BERNAMA

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks