Presiden Gesa KEADILAN Mantapkan Organisasi Parti




Oleh Fazli Othman
KOTA BHARU 29 Mei - Setiausaha Agung KEADILAN Saifuddin Nasution Ismail menyifatkan ucapan dasar presiden sangat komprehensif dan mencakupi pelbagai isu berbangkut di dalam organisasi parti.
Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam ucapan dasarnya pagi tadi mempertanggunjawabkan pejabat Setiausaha Agung untuk memantapkan struktur parti.
"Dr Wan Azizah menggesa kekuatan parti dibina terus melalui proses memperkemaskan struktur parti di peringkat ranting dan cabang.
"Beliau juga meminta keanggotaan ditambah serta ditingkatkan kemahiran dan prestasi organisasi," ujar Saifuddin.
Saifuddin berkata presiden juga turut memberikan ingatan tentang agenda pilihan raya yang menyentuh kriteria wakil rakyat yang dipilih dan diberi amanah.
"Kerja-kerja pilihan raya seperti daftar pemilih dibuat secara sistematik dan berterusan.
"Presiden juga turut mengimbau soal kerjasama KEADILAN dengan Pakatan Rakyat sebagai satu muafakat politik yang wajib dipertahankan.
Dr Wan Azizah kata Saifuddin turut memberi tekanan mengenai penyelewengan kuasa, salahguna kuasa serta rasuah yang didedahkan oleh beliau.
"Beliau juga turut mengutuk kegagalan institusi penting seperti polis, Suruhanjaya Pilihan Raya dan mahkamah menjalan peranan masing-masing," tegasnya.Ahli Parlimen Machang itu berkata presiden juga menyentuh soal budaya politik kotor yang tidak bermoral seperti memancing Ahli Dewan Undangan Negeri dan Ahli Parlimen KEADILAN.
"Isu yang dilontar oleh presiden dalam ucapan dasarnya membuka peluang baik bagi perwakilan untuk membahaskannya isu-isu yang dibangkitkan," tambah Saifuddin.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks