Perkasa guna laman sosial serang Zaid dan PR




zaid-ibrahim Oleh Qayum Rahman
PETALING JAYA: Persatuan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) menggunakan laman sosial ‘Facebook’ melalui nama Wira Perkasa Malaysia menyerang Datuk Zaid Ibrahim dan Pakatan Rakyat (PR) mendakwa beliau menyentuh keistimewaan dan kedaulatan raja-raja Melayu.
Laman Sosial tersebut memaparkan kenyataan dari Perkasa yang menghasut orang ramai menyertai perhimpunan-perhimpunan yang diadakan dan terkini di Masjid Negeri Shah Alam selepas solat Jumaat hari ini.

Dalam laman sosial tersebut juga, Perkasa menyeru agar semua golongan Melayu tidak mengikut perkembangan PR kerana dikatakan tiada hala tuju yang tepat dan kononnya tidak memperjuangkan keistimewaan orang-orang Melayu.
Melalui laman sosial itu juga, Perkasa mengugut agar Zaid memohon maaf kepada Sultan Selangor dengan segera kerana didakwa menghina institusi diraja negara ini.
Perkasa meminta Zaid dihalau keluar dari Selangor dan melucutkan gelaran Datuk yang diberikan kerana tidak berpuas hati terhadap kenyataan zaid ‘Sekarang bukan zaman ‘feudal’ dalam akhbar Sinar Harian semalam.
Salah tafsir untuk serang peribadi 
Zaid dalam kenyataannya kepada Free Malaysia Today hari ini berkata, perkara yang terjadi adalah disalah tafsir semata-mata untuk menyerang keperibadian beliau dan berniat untuk menjatuhkan PR.
Beliau berkata, jika benar Perkasa ingin mempertahankan hak keistimewaan Sultan, mengapa Sultan digunakan sebagai bahan politik BN semasa di Hulu Selangor baru-baru ini.
"Mereka nak serang saya tetapi tidak pula menyerang BN yang menggunakan Sultan Selangor untuk mengeluarkan kenyataan berhubung politik," ujar beliau.
"Perkasa dah tak ada isu untuk menarik perhatian dan sengaja mencetuskan isu baru dan kali ini menyerang saya," katanya.
Sehubungan itu, Zaid juga menyatakan tindakan Perkasa hanyalah untuk melindungi Umno dan BN yang tidak menghormati Perlembagaan Negara sehingga bersekutu dengan UPCO dan menyebabkan keselamatan negara dalam bahaya.
Kenyataan terkini melalui laman Sosial Perkasa berbunyi: "Selepas Solat Jumaat Di Masjid Shah Alam 07hb Jam 2.30 pm Pintu Hadapan, Bantahan Terhadap Zaid Ibrahim Yg Mempertikaikan Institusi Diraja Melayu Dan Kuasa Raja2 Melayu Selaku Ketua Agama Negeri Selangor, Bersama2 Ngo2 Melayu, Wira Perkasa, Pemuda Umno Dan Rakyat Selangor, Di Jemput Hadir Beramai2 Utk Mempertahankan Institusi Raja …. dari Arman Azha Hj Abu Hanifah Ketua Wira Perkasa Malaysia.
Perkasa terus menghina keperibadian Zaid dengan melabelkan beliau sebagai ‘Zaid botol berkuda Ibrahim’ yang tidak  berperikemanusian.
Serangan peribadi oleh Perkasa adalah keterlaluan dan nyata Perkasa mencetuskan provokasi dan tidak memahami maksud  Zaid yang sebenar, tetapi hanya untuk mendapatkan publisiti murahan.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks