PAS Akan Hantar Memorandum Esok , Nasib Delegasi Malaysia Belum Pasti






http://buletinonline.net/images/stories/berita25/Jamiludin%20Elias%20Bersama%20Freedom%20Flotilla%20003_0002.jpg Dimaklumkan bahawa PAS bersama beberapa NGO akan menghantar memorandum berhubung serangan Israel ke atas Konvoi Freedom Flotilla pada jam 12 tengahari di Kedutaan Amerika, 1 Jun 2010 (esok-Selasa).

Naib Presiden PAS, YB. Salahuddin Ayub akan mengetuai penyerahan memo ini dan ahli PAS dan penyokong soladariti Palestine sekitar Lembah Klang dijemput hadir sebagai tanda sokongan. Bawalah bendera Palestine dan placarad sebagai tanda bantahan anda terhadap kezaliman regim Israel.


Sementara itu, Presiden Yayasan Amal Haji Husin Ismail masih tidak dapat dihubungi bagi mengetahui kedudukan Timbalan Presidennya, Haji Jamiludin Elias yang ada bersama-sama Konvoi diatas kapal Mavi Marmara.

Kapal tersebut telah terputs semua hubumngan sejak diserang oleh angkatan laut ‘laknatuLlah’ Israel.

Seramai 12 orang delegasi Malaysia diketuai oleh Haji Norazman Shamsudin dari Haluan Palestine.

Sekretariat Life Line 4 Untuk Gaza akan mengadakan satu sidang media khas di Kuala Lumpur petang ini
Sekretariat Life Line 4 Untuk Gaza akan mengadakan satu sidang media khas di Kuala Lumpur petang ini

Sehubungan itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad
meminta supaya rakyat di negara ini melakukan solat hajat dan Qunut Nazilah bagi mendoakan keselamatan anggota konvoi ini dan rakyat Palestine.

Semua masjid dan surau diminta mengadakan majlis solat hajat besar-besaran minggu ini dan satu demontrasi besar bersama NGO dan penyokong soladariti Palestine akan diadakan pada 4 Jun 2010 (Jumaat) dihadapan keduataan Amerika selepas solat Jumaat.
Buletinonline mengajak semua rakyat mendoakan semoga Allah berikan kelebihan dan Kebaikan serta Keselamatan Dunia Akhirat Kepada semua anggota konvoi khususnya kepada delegasi Malaysia dan wakil Yayasan Amal Haji Jamiludin Elias.

Berikut adalah rakaman terakhir Haji Jamiludin


0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks