Modus Operandi' setiap Menteri Sumber Manusia BN!




Inilah 'zikirnya' setiap kali seseorang pemimpin BN dilantik sebagai Menteri Sumber Manusia.
Mungkin sejak Merdeka lagi! Dan kebetulan pulak jawatan Menteri Sumber Manusia ini adalah secara tradisinya milik MIC.

Hal nak naikkan gaji ni dah jadi semacam 'retorik yang dihalalkan' oleh setiap Menteri Sumber Manusia BN tetapi hakikatnya nasib golongan bergaji rendah di Malaysia ini tetap tidak terbela!

Walaupun gaji mereka dinaikkan sekalipun, tidak akan mampu menjernihkan kehidupan kerana kos sara hidup yang sangat tinggi dan seolah-olah diluar kemampuan kerajaan Malaysia untuk mengawalnya!
Setakat ini tidak ada langsung usaha kerajaan yang serius bagi menangani kenaikan harga barang keperluan malahan masih sibuk mencari jalan bagi mencipta alasan menaikkan harga!

Yang miskin makin miskin.. Pemimpin BN dan kroni yang kaya makin kaya! Rasanya itulah modus operandi BN yang paling berkesan setakat ini!
sunsnake 08052010

Kerajaan ikrar tangani isu gaji rendah
Mei 8, 10 11:03am
Kerajaan amat peka dan prihatin dengan gaji rendah yang diperoleh pekerja di beberapa sektor tertentu, dan faham bahawa ketika ini terdapat 30 hingga 40 peratus kelas pekerja yang masih berada dalam kumpulan berpendapatan rendah, kata Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S.Subramaniam.
Beliau berkata, kerajaan akan mengambil langkah tertentu bagi memastikan gaji pekerja ini dinaikkan selaras dengan matlamat Model Ekonomi Baru (MEB) untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju yang berpendapatan tinggi. "Kerajaan mahu supaya gaji pekerja dalam sektor-sektor ini ditingkatkan," katanya ketika berucap di Hari Pekerja 2010 anjuran Kementerian Sumber Manusia di Mines Resort City, Seri Kembangan, yang dirasmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks