Mati Bunuh Diri Kerana Kesempitan Hidup Di Malaysia



KUALA TERENGGANU 7 Mei - Di kala pimpinan Umno Barisan Nasional hidup kaya raya dan bermewah-mewahan dengan memunggah hasil kekayaan negara, terselit seribu satu macam kisah kepedihan dan penderitaan warga Malaysia yang masih dihimpit kemiskinan.
Laporan akhbar semalam menyiarkan berita mengenai seorang lelaki yang nekad membunuh diri kerana tidak tahan akibat hidup dalam kemiskinan dan kehilangan pekerjaan.
Khairudin Wazir Khan, 41, ditemui mati berlumuran darah di flet Sri Kolam, Kuala Terengganu dengan kesan tikaman di dada dipercayai menggunakan sebilah pisau lipat malam kelmarin.
Mayat Khairuddin ditemui rakan serumahnya dikenali sebagai Zamri, 36, dalam keadaan terlentang di bilik tidurnya selepas pulang bekerja, kira-kira jam 11.30 malam.
Allahyarham meninggalkan sekeping nota berbunyi ‘ayah minta maaf kerana terpaksa ambil jalan singkat bagi menyelesaikan masalah’ kepada anaknya sebelum menusuk dadanya..
Khairuddin dikatakan meninggalkan keluarganya di Setiu dan bekerja sebagai pengawal keselamatan sehingga beliau diberhentikan dua bulan lalu.
Allahyarham yang kehilangan pekerjaan sebagai pengawal keselamatan dikatakan gagal mendapatkan sebarang pekerjaan baru dan terpaksa menumpang di bilik sewa rakannya di flet berkenaan.
Seorang jiran, Alias Muhammad, 43, berkata beberapa jam sebelum itu, Khairudin menceritakan kisah sedih kehidupannya kepada beberapa penduduk flet itu di gerai makan berhampiran.
Katanya, Khairudin memberitahu mereka dia berhutang sebanyak RM160 dan masih berhutang wang sewa rumah.
Polis mengesahkan kejadian itu sebagai mati mengejut.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks