Lagi Kes Remaja ditembak polis kerana enggan hentikan motosikal..



Polis telah melepaskan satu das tembakan dan kena pada bahagian perut sehingga tertembus ke bahagian usus


TAMPIN 8 Mei – Seorang anggota polis berpangkat konstabel dikenakan tindakan gantung kerja serta merta apabila bertindak menembak seorang remaja di bahagian perut dalam kejadian kejar mengejar di Jalan Seremban – Jelebu dekat sini, awal pagi tadi.
Dalam kejadian pukul 3.30 pagi itu, mangsa, Mohd. Azizi Aziz, 17, ditembak ekoran enggan memberhentikan motosikal yang ditungganginya selepas diarahkan polis.
Berikutan itu, polis telah melepaskan satu das tembakan dan kena pada bahagian perut sehingga tertembus ke bahagian usus.
Ketua Polis Negeri, Datuk Osman Salleh berkata, anggota berkenaan telah dikenakan tindakan penahanan kerja serta merta kerana melepaskan tembakan tanpa justifikasi yang boleh membawa ancaman kepada dirinya.
“Saya menganggap kejadian ini sebagai kesalahan menggunakan kuasa. Saya kesal dengan insiden ini kerana anggota terbabit telah menembak tanpa justifikasi yang telah ditetapkan oleh Ketua Polis Negara,’’ katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perasmian lapang sasar polis bantuan Felda di Bukit Rokan, Gemencheh di sini hari ini.
Menurut Osman, mangsa kini telah selesai menjalani dan berada dalam keadaan stabil di Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban.
“Saya juga ingin meminta maaf kepada pihak keluarga mangsa,’’ katanya. – Utusan
………………………………………………………………………………………………………………………………….
Apa dah jadi ni!!!… Dah tak selamatkah anak-anak kita yang memandu kereta dan membonceng motosikal?? Pesan pada anak-anak,kalau ternampak polis tu.. jaangan nak lari tak tentu pasal, bahayaaaa..silap-silap nyawa melayan.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks