Kes tembak: Adakah kecuaian atau arahan?



"Tembak lagi?" itu keluhan hatiku apabila membaca berita seorang polis menembak seorang remaja yang didakwa melakukan kesalahan jalan raya.

Nampaknya anggota polis dilihat semakin mengganas. Kesalahan jalan raya pun sudah melayakkan polis menembak rakyat. Nasib baik dalam berita itu, tembakan itu kena di perut. Kalau kena di kepala, apa akan jadi pada remaja tersebut?

Alangkah murahnya darah rakyat polis di sisi polis Malaysia. walhal, Islam meletakkan darah adalah sesuatu yang mahal, bahkan wujud hukum Qisas; darah dibalas darah.

Persoalannya, kenapa terlalu kerap berlaku tembak menembak ini? apakah ini benar-benar kesilapana anggota polis terbabit, ataupun sebenarnya sememangnya sudah wujud arahan dari pihak atasan?

orang tua-tua dulu pernah kata, "kalau seorang lelaki itu kahwin dengan seorang isteri, lalu tidak dapat anak, mungkin isterinya mandul. Tiba-tiba dia kahwin seorang lain, dan tidak beranak juga. boleh jadi, Isteri keduanya itu mandul. Tapi kalau kahwin isteri yang ketiga masih tidak mengandung lagi. menunjukkan lelaki itu sendiri sebenarnya mandul"

Hebat Malaysia, hebat Israel. inilah jasa berkawan dengan Yahudi.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks