BN juga tidak boleh terima kenyataan Azhar



BN Pulau Pinang tidak boleh menerima kenyataan ADUNnya, Datuk Azhar Ibrahim mengenai tragedi 13 Mei di sidang DUN semalam, sehingga dirujuk kepada jawatankuasa hak dan kebebasan.

Azhar yang juga ketua pembangkang BN di DUN Pulau Pinang, dilaporkan berkata bahawa tragedi 13 Mei akan berulang jika rakyat hilang keyakinan dengan pihak berkuasa dan sistem sedia ada.

Berucap di sesi DUN semalam - ketika mengulas bidasan orang ramai berhubung kematian remaja 14 tahun, Aminulrasyid Amzah yang mati ditembak polis - Azhar menyoal sama ada rakyat mahu tentera mengambil alih negara memandangkan polis didakwa tidak lagi berkesan.

Sehubungan itu, Azhar juga telah dipanggil memberi penjelasan berhubung perkara itu kepada jawatankuasa BN negeri yang bermesyuarat pagi ini.

Dalam satu kenyataan hari ini, setiausaha BN Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Hilmi Yahya berkata Azhar telah melahirkan kekesalannya terhadap kenyataannya itu.

Beliau juga telah menarik balik kenyataannya itu dalam DUN semalam dan telah diterima oleh Speaker.

Dr Hilmi berkata, Azhar memberitahu jawatankuasa BN bahawa beliau telah diprovokasi sejak hari pertama sidang DUN, termasuk oleh ketua menteri sendiri dengan kenyataan yang berbaur perkauman yang serius.

Katanya, ia merupakan taktik Lim Guan Eng untuk mendapatkan keuntungan politik menjelang pilihanraya kecil parlimen Sibu.

"BN Pulau Pinang ingin juga mengingatkan ketua menteri, Lim Guan Eng dan semua pihak supaya berhenti memainkan apa juga bentuk politik perkauman," kata Hilmi.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks