Maharuku , adakah anda seorang munafiq?

Blogger Umno telah mengambil kesempatan memfitnah ADUN Pakatan Rakyat dengan menyiarkan cerita-cerita yang bukan-bukan.Mereka tidak menceritakan apa sebenarnya yang benar berlaku.

Hanya dengan sekeping foto, mereka yang bacul ini telah cuba mengexploitasi pemikiran pembaca mereka. Hanya mereka yang berfikiran 'Maharuku' sahaja yang boleh terpedaya dengan taktik begitu. Lihat berikut :Well Mr Zainol, I believe your blatant attempt to tarnish the good reputation and image of DS Nizar is completely a fiasco. I think your biggest mistake as a Muslim is allowing yourself to be persuaded by your Umno masters in such the most heinous act, unless you are a munafiq.
Anda semua tentu masih ingat tentang bagaimana peristiwa pembunuhan di Memali , dimana As-Syahid Ust Ibrahim Libya bersama 13 Syuhada yang lain telah diexploitasikan oleh UMNO/BN dengan pelbagai cara.

Media UMNO/BN telah menyibarkan berita fitnah yang kononnya As-Syahid adalah seorang samseng yang sedang diburu dan beliau kononnya mengajar ajaran sesat. Kini blogger Umno saling tak tumpah menyambung dan meneruskan lagi tradisi Umno yang gemar menyibarkan fitnah.

Peristiwa ini dipaparkan melalui tayangan video oleh RTM1. Video ini memaparkan segmen penduduk kampung yang bersenjata parang, lastik dan molotov cocktail (bom petrol) menyatakan perasaan tidak puas hati mereka terhadap pihak polis yang mengepung penempatan tempat tinggal mereka selama beberapa bulan.

Pihak FRU pula menggunakan dua buah kereta perisai bagi memecahkan pintu papan di rumah Ibrahim Libya. Kelihatan juga seorang perempuan tua yang bagaikan histeria mahu mempertahankan Ibrahim Libya.

Walaubagaimanapun, tayangan video berkenaan dikatakan telah disunting oleh pihak berkuasa untuk menampakkan kumpulan yang diserang sebagai pengganas.

Video berkenaan turut menayangkan pengakuan daripada bapa Ustaz Ibrahim Libya, Haji Mahmud Senapi, adiknya, Ismail Mahmud dan orang kanannya, Yusuf Husein. Ketiga-tiga mereka ketika itu masih berada di dalam tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Mereka membuat pengakuan salah serta mendedahkan beberapa perancangan kumpulan mereka. Mereka turut menyatakan kesal di atas penglibatan mereka di dalam kumpulan Ustaz Ibrahim Libya dan menyeru rakyat Malaysia supaya memaafkan mereka.

Bagaimanapun selepas dibebaskan, ketiga-tiga mereka telah menyampaikan ceramah ke seluruh Malaysia di atas pentas PAS, mendedahkan bahawa mereka sebenarnya telah dipaksa membuat pengakuan berkenaan. Cerita selanjutnya di sini / end

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks