Siapa dapat RM50 bilion saham bumiputera?

Kehilangan RM50 bilion saham yang diperuntukkan kepada bumiputera telah dibangkitkan oleh beberapa pemimpin PAS. Antara yang saya ingat ialah Haji Salahuddin Ayub, Haji Mahfuz Omar dan Haji Mohamad Sabu. Boleh jadi ada yang lain yang membangkitkannya. Tetapi, saya tak ingat.

Hari ini, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sekali lagi membangkitkan hal itu (lihat berita Malaysiakini hari ini Melayu hilang saham, gagal capai ekuiti 30 peratusOrang yang mula-mula mendedahkan angka-angka tersebut ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri. Apa dia buat untuk menyelamatkan saham-saham yang diperuntukkan kepada bumiputera selepas beliau mendedahkan perkara itu, saya tak tau.

Untuk sedikit maklumat, sila lihat posting blog ini RM50 bilion saham Bumiputera hilang akibat demonstrasi anti-ISASekali lagi yang kita nak tanya, siapa dapat RM50 bilion itu? Lagu mana depa dapat?
PB.

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks