Malaysia diperintah oleh PM yang bongok?

Malaysiakini hari ini melaporkan berita bertajuk "Apco terus nafi bekerja dengan rejim Israel". Memang jenis tak boleh dipercayai. Malaysian Insider hari ini pula melaporkan berita bertajuk "Apco did work for Israel in the 90s" (lihat juga Suara Keadilan 31/3/10 "Apco bekerja untuk Israel pada 1990-an").

Antara lain MI melaporkan:

Apco's denial that it ever did any work for the Israeli government has proven untrue as a Straits Times report revealed that filings with the US Justice Department show otherwise.

The international public relations firm “entered into an agreement in 1992 to provide services for the Jewish state.

Bukan sekali firma yang didominasi Zionis itu mendakwa sedemikian. Lihat apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini:

Perunding komunikasi antarabangsa Apco Worldwide mengulangi kenyataan awalnya bahawa ia tidak bekerja dengan rejim Israel atau membantu mencipta konsep 1Malaysia sebagaimana didakwa oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Teringat kata-kata Mat Salon:

Once a liar, always a liar.

Persoalanya, bolehkah ditolak kemungkinan bahawa pihak yang suka berbohong akan memberikan maklumat bohong juga kepada mereka yang mengambil khidmatnya? Dan, jika pihak yang menerima khidmat itu membayar berpuluh-puluh juta ringgit, adakah ia membayar berpuluh-puluh juta ringgit untuk menerima pembohongan demi pembohongan?

Apco juga mengulangi bahawa ia tidak membantu mencipta konsep 1Malaysia. Bagi saya, perkara itu sudah tidak relevan lagi kerana apa yang didedahkan di Dewan Rakyat semalam jauh lebih buruk dari semata-mata soal siapa yang membantu mencipta konsep 1Malaysia.

Saya juga mendengar ada usaha untuk menyalahkan kambing hitam. Pihak yang memperkenalkan Apco kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hendak dipersalahkan. Pendedahan dalam Dewan Rakyat mendakwa pihak itu ialah "Omar Mustapha, penasihat Perdana Menteri yang juga teman lama YB Rembau dan rakan kongsi firma perunding Ethos Consultancy".

Persoalannya, jika benar perkara itu dicadangkan oleh pihak tersebut, awat yang Perdana Menteri kelihatan bodoh dan bongok sangat menerima cadangan tersebut?

Adakah Malaysia diperintah oleh Perdana Menteri yang bodoh dan bongok?

Berkaitan:
Pendedahan: Dokumen Perjanjian Apco-Umno (Abdul Rahman Abdul Talib 31/3/10)

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks