Royalti Minyak: Pendedahan Akta Petroleum & Perjanjian 1974/1975

BASTARDYe lah tu... kalau dah kaki penipu, kaki pembelit, tipulah ikut mana-mana pun, belitlah kot mana-mana pun.

Dari awal lagi memang sikit pun aku tak percaya KERAjaan Pusat akan bayar baik Royalti Minyak, baik Wang Ehsan ataupun Bayaran Tunai dekat Kelantan selagi semua tu tak sampai ke Negeri Kelantan.

Awal-awal dulu khabarnya KERAjaan Pusat nak bayar wang ehsan bermula pada bulan Mac tahun ni dan benda alah ni jugak telah digembar-gemburkan dalam "Ceramah Perdana" anjuran "NGO" di Bangunan UMNO Kelantan yang dihadiri oleh hampir 500,000 "rakyat Kelantan" yang "dahagakan kebenaran" (pinjam kata-kata Tok Pa... bahagian angka tu saje aku tambah bagi Tok Pa seronok... hahaha...)

Kelmarin pulak dalam kenyataan Awang Adek, dikhabarkan bahawa wang ehsan akan mula diagihkan pada bulan April pulak. sikit aku tak heran kalau duit tu tak sampai-sampai dan aku sikit pun tak marah kalau duit tu tak sampai pada rakyat sebab bukan itu yang kita tuntut. yang kita tuntut ialah apa yang dah termaktub dalam perjanjian.

Dari awal lagi memang kami rakyat Negeri Kelantan menuntut Royalti Minyak ataupun Bayaran Tunai atas Hasil Negeri yang dikorek/disedut dan dikaut hasil keuntungannya oleh Petronas dan juga KERAjaan Pusat.

Perjanjian yang dimaksudkan ialah perjanjian asal yang tak pernah diubah atau dipinda sejak dari mula ia ditandatangani sehinggalah ke hari ni. ikut perundangan, ianya adalah SAH dan wajib dipatuhi oleh ke2-2 pihak yang menandatangani perjanjian tersebut.

Buat masa ni, yang akur dan masih memegang apa yang ditandatangani cuma pihak yang menandatangani sahaja iaitu Mantan Menteri Kewangan Tengku Razaleigh Hamzah dan juga Kerajaan Negeri Kelantan.

Yang menafikan pulak ialah pihak yang tak ada kena mengena dengan perjanjian tersebut iaitu wakil UMNO Kelantan iaitu Awang Adek, Mustapha Mohamad, Fathmi & the Geng dan juga Proksi UMNO yang juga wakil Katak Mas Tuanku Brahim Ali Al-Froggy. Gerombolan ini lebih dikenali dengan gelaran "Pengkhianat Negeri Kelantan".

Aku yakin ramai yang masih belum tengok perjanjian tu dan apa yang tertulis dalam perjanjian dan juga Akta Petroleum 1974 tu... jadi hari ni aku publishkan untuk korang baca dan teliti betul-betul apa yang termaktub dalam perjanjian dan jugak Akta Petroleum 1974 tu.

Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris)Nota: Mintak tolong BIJAK PANDAI-BIJAK PANDAI dan para PENGAMPU, PENGKHIANAT dan juga TUKANG JILAT JUBUR KERAjaan Pusat CARI SAMPAI DAPAT dekat mana dalam Perjanjian dan Akta tu yang sebut atau kaitkan "JARAK YANG MEMBOLEHKAN KERAJAAN NEGERI KELANTAN" menuntut pembayaran Wang Tunai atau tolong perjelas dalam bahagian mana dalam Perjanjian dan Akta tu yang sebut atau kaitkan "JARAK YANG TIDAK MEMBOLEHKAN KERAJAAN NEGERI KELANTAN" menuntut bayaran Wang Tunai hasil dari galian Gas atau Petroleum di Negeri Kelantan.

Para "PENGKHIANAT" boleh mula buat "Road show" untuk perjelas perkara ni sampai rakyat yang kamu anggap BANGANG MACAM KAMU (Awang Adek, Mustapha Mohamad, Ibrahim Ali dan Pencacai) paham sepaham-pahamnya..!

p/s - mulai hari ini, aku istilahkan para PENGKHIANAT NEGERI KELANTAN sebagai "BASTARD"...!!!

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks