Kelantan Tak Iktiraf MPPP

Kerajaan Kelantan tidak mengiktiraf penubuhan Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen (MPPP) oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani kerana menganggap ia boleh memecahbelahkan perpaduan masyarakat di negeri itu.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Desa dan Bioteknologi Negeri, Che Abdullah Mat Nawi (gambar), berkata kerajaan negeri melarang kakitangannya menjadi anggota jawatankuasa majlis itu atau berurusan dengannya.

MPPP bertujuan mengukuhkan pelaksanaan pembangunan industri pertanian negara hingga ke akar umbi dan meningkatkan pendapatan petani serta mengurangkan kadar kemiskinan.

Ia akan mendapatkan idea berhubung pelaksanaan projek pertanian di kawasan Parlimen dengan mengambil kira sumber sedia ada, di samping mengenal pasti permasalahan mengenai pertanian yang berlaku di peringkat itu.

Che Abdullah berkata kerajaan negeri tidak tahu matlamat penubuhan MPPP tetapi yang jelas ia boleh menjejas perpaduan masyarakat yang sedia terjalin. -Bernama Video : TVS

0 comments:

 
Powered By Blogger
Powered By Blogger
Powered By Blogger
© Grunge Theme Copyright by ustazazhargroup.blogspot.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks